Amikor néhány évvel ezelőtt az alábbi montázsok eredetijét (de mi számít annak, ha már a létrehozásban is a fénymásolás játssza a főszerepet?) digitalizáltam, nem sokat töprengtem a keletkezés pontos dátumán, sebtiben az elsőt az 1980-as eévek végére, a másodikat a 90-esek elejére datáltam. Az utóbbi stimmel, az előbbi semmiképp.
Most alaposan szemügyre véve az apróbb részleteket arra jutottam, hogy az első 1990-ben, a második 1993-ban készülhetett (az utóbbi nyilván az előbbinek egy közbülső munkapéldányát vette alapul).
A korábbin felfedezhetők első 4 könyvem borítójának a betűs részletei, ezek közül a Sorsomhoz szegezve 1990-es, a kép tehát korábbi nem lehet. De későbbi sem, mert az 1991-es Hóban és homokon részletei nem fedezhetők fel rajta – viszont a második képen ez már ott van. Ezen láthatók az 1992-ben alapított Galéria Kiadó emblémájának a részletei és a PÁNSÍP szót is felfedeztem – ezzel a címmel viszont 1993. tavaszán jelent meg folyóiratunk első száma. Ugyanebben az évben, de valamikor ősszel jelent meg két további könyvem, ezekre utaló jelet nem montíroztam bele vizuális életrajzomba – mindezekből elég pontosan behatárolható a keletkezési dátum.
Érdekessége a két montázsnak, hogy szerepel rajtuk Göncz Árpád neve és aláírása. Oka: amikor a Magyar Írószövetség rendkívüli tagjai lettünk néhányan a határon túlról, akkor ő volt a szövetség elnöke és ő látta el kézjegyével tagsági igazolványunkat, majd köztársasági elnökké választása után, 1990-ben, Jókai Anna lett az elnök – az ő aláírása is látszik a montázson – , nem sokkal később az óvatosságból kreált rendkívüli tagságot pedig felváltotta a rendes tagság.
A személyi okmányaim részletei mellett felfedezhető egy kis családi fotó is a képeken: Kolos 5 éves múlhatott, Csönge meg nagyjából épp 2 éves rajta.